هر آنچه که باید در مورد ورق های فولادی مات بدانید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 22 آبان 1402
بازدید : 2422
نویسنده : سئوکار


ورق فولادی مات مهفا یکی از پرطرفدارترین ورق های فولادی با سطح ناهموار است. ورق فولادی مات بازتاب نور کمی دارد، بنابراین اغلب در مکان هایی که نیازی به نمای زیبا و روشن نیست استفاده می شود. این محصول به دلایل متعددی نسبت به ورق های فولادی ارزان تر است و در صورت تصمیم به خرید می توانید آن را با ارزان ترین قیمت خریداری کنید. اگر می خواهید در مورد صفحه فولادی مات، ویژگی ها، کاربردها و موارد دیگر بیشتر بدانید، تا پایان مقاله با ما همراه باشید. در زیر هر آنچه که باید در مورد دیسک مشکی بدانید را به شما می گوییم و شما را در خرید آن راهنمایی می کنیم.

ورق فلزی مات چیست و چگونه تولید می شود؟

یک نوع ورق فولادی با سطح خشن و نقره ای ورق فولادی مات نامیده می شود که گاهی اوقات 2B نامیده می شود. دلیل اصلی نام گذاری این محصول انعکاس کم نور و ظاهر مات آن است. شایان ذکر است که در اواخر دهه 1970 دانشمندان انگلیسی برای اولین بار این محصول را به روش نورد سرد تولید کردند و پس از آن کارخانه های بسیاری شروع به تولید این نوع ورق فولادی کردند. برای تولید ورق های فولادی مات، نورد سرد ابتدا ذوب شده و سپس در قالب های مخصوص ریخته می شود.

محلول اسیدی خاصی به رول ذوب شده اضافه می شود تا رسوب از بین برود. در مرحله بعد به کمک غلتک های مخصوص آنها را می زنند و ضخامت را کم می کنند. در نهایت به اندازه و ابعاد مورد نیاز برش داده می شود. به طور کلی، به یاد داشته باشید که ورق های فلزی انواع مختلفی دارند و همه آنها حداقل پردازش و ظاهر مشترک دارند. به همین دلیل اغلب برای اهداف زیبایی استفاده نمی شوند و در طرح هایی که ظاهر تجهیزات اهمیت زیادی ندارد استفاده می شود.

چه نوع ورق فولادی؟

اکنون که با نحوه ساخت ورق استیل مات آشنا شدید، بهتر است بدانید که خود این محصول انواع مختلفی دارد. به طور کلی، می توان گفت که ورق های استیل مات به دو قسمت تحت وب و غیر وب تقسیم می شوند که هر کدام با دیگری متفاوت است. شاید نام ورق های فولادی مات را نشنیده باشید یا اطلاعات کاملی در مورد آنها نداشته باشید. بنابراین، اگر می خواهید در مورد این دو نوع ورق استیل مات بیشتر بدانید، با ما همراه باشید.

کاربرد ورق فولادی مات چیست؟

اکنون که با انواع ورق های استیل مات و ویژگی های آن ها آشنایی کامل دارید، ممکن است از ما بپرسید که این ورق ها چه کاربردهایی دارند یا در چه صنایعی استفاده می شوند؟ در پاسخ به این سوالات باید به تک تک شما عزیزان اطلاع دهیم که ممکن است فکر کنید این محصولات به دلیل ظاهری کدر و خشن در صنایع مختلف قابل استفاده نیستند که کاملا اشتباه است. از آنجایی که این نوع برگ ها به دلیل خواص منحصر به فردشان بسیار مورد استفاده قرار می گیرند، برخی از مهم ترین برگ ها عبارتند از:

• تولید تجهیزات پزشکی و بیمارستانی.

• برای تولید تجهیزات مورد استفاده در صنعت نفت و پتروشیمی

• تولید تجهیزات مورد استفاده در صنایع غذایی

• ساخت دستگاه های مورد استفاده در آب و فاضلاب

• ساخت تجهیزات نظافت و لباسشویی

• تجهیزات مورد استفاده در صنعت کاغذ را تولید می کند.

• ساخت تجهیزات آتش نشانی

• برای تولید تجهیزات شیمیایی و دارویی

• برای ساخت توربین ها و مخازن مکانیکی

تفاوت بین صفحه فولادی مات و براق چیست؟

تفاوت های زیادی بین ورق های فلزی مات و براق وجود دارد، اما یکی از اصلی ترین تفاوت ها در ظاهر آنهاست. دوستان عزیز می دانید که کاغذ گلاسه ظاهری نرم و آینه مانند دارد. با این حال، از طرف دیگر، کاغذ مات با سطح سخت و رنگ تیره آن مشخص می شود. این دو محصول علاوه بر ظاهر، کاربردهای متفاوتی نیز دارند. کتاب های براق اغلب در مکان های مجلل و گران قیمت استفاده می شوند، در حالی که کتاب های مات اغلب دور از چشم استفاده می شوند. همچنین، کاغذ گلاسه گرانتر از کاغذ مات است. توجه داشته باشید که تفاوت این دو تنها به چند نکته محدود نمی شود که در این قسمت به برخی از آنها پرداخته شده است. بنابراین برای اطلاع از همه آنها با همکاران ما در فولاد فیدار مشورت کنید و اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سرچ رنک و آدرس search-rank.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com